Budowanie sklepu internetowego na platformie WordPress WooCommerce nie jest pozbawione wad. Poznaj 10 najważniejszych problemów tego popularnego rozwiązania.

Wada 1: Platforma WordPress

Choć platforma WordPress jest bardzo popularnym i dojrzałym rozwiązaniem, nie jest ona dedykowana do obsługi sklepów internetowych. Jest to system zarządzania treścią (CMS) a WooCommerce to tylko wtyczka rozszerzająca możliwości o sprzedaż online. Taki model powoduje, że konieczne są pewne kompromisy związane z wydajnością i zarządzaniem danymi — struktura bazy danych jest bardziej odpowiednia do przechowywania artykułów niż skomplikowanych informacji.

Wada 2: Wtyczki, wtyczki, wtyczki

Aby uzyskać pełną funkcjonalność, sklep oparty o WordPress i WooCommerce najczęściej wymaga instalacji dużej ilości wtyczek rozszerzających. Rozwiązanie takie nie tylko komplikuje wdrożenie, ale też wpływa na wydajność, koszty i bezpieczeństwo. Zdarza się, że zastosowane wtyczki nie są ze sobą zgodne, a konflikty takie powodują błędy w działaniu sklepu.

Wada 3: Bezpieczeństwo

Konieczność korzystania z zewnętrznych wtyczek stanowi duże ryzyko dla bezpieczeństwa sklepu internetowego. Osoba bez odpowiedniej wiedzy i doświadczenia może nieświadomie skorzystać z modułów posiadających luki w zabezpieczeniach lub obniżających szybkość działania sklepu.

Wada 4: Wydajność

Aby zapewnić sprawne i szybkie działanie sklepu opartego o WordPress i WooCommerce niezbędne jest korzystanie z wydajnego hostingu o sporych parametrach. Staje się to szczególnie odczuwalne przy wzroście ruchu, ilości zamówień i produktów oraz modyfikacji sklepu wtyczkami.

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

Zarejestruj się bezpłatnie aby uzyskać dostęp do wszystkich treści dla subskrybentów i newslettera z nowymi artykułami.

Dołącz do klubu Masz już konto? Zaloguj się