Kiedy w 2009 roku pojawił się pierwszy paczkomat firmy InPost, rozpoczęła się rewolucja usług logistycznych i rynku e-commerce w Polsce. Pomysł świetnie się sprawdził i sieć urządzeń rośnie bardzo dynamicznie — dziś działa już około 20.000 charakterystycznych maszyn a usługa jest kojarzona przez prawie każdego mieszkańca naszego kraju. Dla wielu osób jest to ulubiona i najwygodniejsza forma dostawy, która nie wymaga oczekiwania na kuriera, jest stosunkowo tania, niezawodna i łatwo dostępna.

Niedawno prezes InPostu Rafał Brzoska zaprezentował swój kolejny pomysł, który ma zrewolucjonizować polski rynek zakupów online. Będzie to tym razem nowa usługa płatności, ściśle powiązana z przesyłkami i aplikacją InPostu, budowana we współpracy z Aion Bank.

Czym dokładnie jest InPost Pay?

InPost Pay (wcześniej zapowiadana jako InPost Izi) to nowa metoda płatności elektronicznych zintegrowana z innymi usługami firmy, częściowo podobna do Google Pay, Apple Pay czy Blik. Innowacja polega na tym, że w przypadku InPost Pay jednym kliknięciem załatwimy nie tylko kwestię płatności online, ale także wysyłkę. Po zarejestrowaniu w aplikacji mobilnej InPost karty płatniczej i ustawieniu ulubionego paczkomatu lub adresu dostawy przez kuriera będzie więc możliwe błyskawiczne dokonywanie zakupów bez konieczności rejestracji w sklepie, wyboru sposobu dostawy i metody płatności oraz potwierdzania zamówienia. Jeden klik po skompletowaniu koszyka i już — zamówienie złożone i opłacone a w ciągu 1-2 dni gotowe do odbioru z paczkomatu lub dostarczone przez kuriera.

Czy usługa InPost Pay zrewolucjonizuje zakupy w Polsce?

Moim zdaniem będzie to największa innowacja od czasu powstania paczkomatów, porównywalna z płatnościami Blik. Rozpoznawalność i popularność usług firmy InPost z pewnością pomogą w zachęceniu klientów do korzystania z tej metody płatności, a to z kolei powinno doprowadzić do masowych wdrożeń w sklepach internetowych. Przypuszczam też, że płatności InPost Pay dzięki połączeniu dwóch usług będą atrakcyjne kosztowo dla sprzedawców, co z kolei wpłynie na obniżenie opłat związanych z realizacją zamówienia.

Źródło: https://inpostpay.pl

Zalety InPost Pay dla klientów sklepów online

Najbardziej oczywistą korzyścią dla osób robiących zakupy w sklepach internetowych będzie uproszczenie procesu i skrócenie czasu poświęcanego na składanie zamówienia. Będą też mogli bardzo łatwo i w jednym miejscu śledzić status realizacji dostawy, historię zakupów oraz panować nad płatnościami. Firma Rafała Brzoski od zawsze przykładała dużą wagę do bezpieczeństwa i stabilności działania usług, więc możemy przypuszczać, że i tutaj możemy liczyć na wysoki poziom ochrony oraz wygody.

💡
Wielu klientów rezygnuje z zakupów w sklepach, które nie oferują dostawy do paczkomatu — w momencie, gdy InPost Pay zdobędzie już popularność, możemy spodziewać się podobnego trendu.

Korzyści dla sprzedawców e-commerce

Główne zalety dla właścicieli sklepów internetowych wynikają ze skrócenia ścieżki zakupowej oraz uproszczonego procesu składania zamówienia. Powinno to znacznie poprawić współczynnik konwersji i pomóc w szczególności małym sklepom, które zniechęcają klientów koniecznością rejestracji w kolejnym miejscu.

Nie bez znaczenia jest też proces odzyskiwania porzuconych koszyków oferowany przez InPost Pay — aplikacja InPost automatycznie przypomni o dokończeniu zakupów. Spodziewam się, że przypomnienia będą równie oryginalne, jak przy odbiorze z paczkomatu, więc nie powinny irytować klientów a wywoływać uśmiech na ich twarzach.

Warto też wspomnieć o korzyści wynikającej z ogromnej popularności usługi InPostu, co może się przełożyć na dodatkowe zachęcenie do zakupów w sklepach oferujących InPost Pay.

Implementacja InPost Pay w Twoim sklepie

Na ten moment (09.2023) nie widziałem żadnego dużego sklepu korzystającego już publicznie z InPost Pay, ale kilkuset sprzedawców testuje to rozwiązanie. Integracja usługi możliwa jest poprzez API lub wtyczki do popularnych platform (WooCommerce, Prestashop, Magento).

Prawdopodobnie w ciągu najbliższych tygodni pojawią się też gotowe integracje w polskich systemach e-commerce oferowanych w modelu SaaS. Jeśli chcesz bliżej przyjrzeć się InPost Pay, odwiedź stronę https://inpostpay.pl, gdzie znajdziesz dodatkowe informacje oraz formularz kontaktowy dla przedsiębiorców zainteresowanych wdrożeniem, zanim usługa będzie dostępna.

Podsumowanie

Mam przeczucie, że InPost Pay absolutnie zrewolucjonizuje polski rynek zakupów online już w niedalekiej przyszłości a integracja płatności z usługami pocztowymi i kurierskimi to krok w dobrym kierunku.

Na ten moment nie ma wprawdzie komunikatu, kiedy spółka InPost oficjalnie udostępni tę usługę, ale widząc rosnące zainteresowanie oczekuję, że wydarzy się to jeszcze w 2023 roku i już teraz chciałem o niej wspomnieć.

PS. Artykuł nie jest sponsorowany.

Udostępnij ten artykuł ♥️